четвер, 25 січня 2018 р.

Гурткова робота

«УМІЛІ РУЧКИ»
Аплікація з паперу (овочі та фрукти)
            Мета:      розширити уявлення учнів про аплікацію;удосконалити вміння обробляти папір; на­вчати виготовляти аплікацію з кольорово­го паперу; розвивати окомір, уяву, фанта­зію; виховувати естетичний смак, культуру праці.
Хід заняття
1.     ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ-ГРУПИ
Учні готують свої робочі місця до роботи. Учитель пе­ревіряє наявність необхідних матеріалів та інструментів.
2.     АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Який матеріал використовують для виготовлення
книг, зошитів, журналів?
Що ще можна виготовити з паперу?
Із чого виготовляють папір?
3.     ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ЗАНЯТТЯ
Сьогодні ми розширимо поняття про аплікацію та її види. Удосконалимо вміння обробляти папір. Навчимо­ся виготовляти натюрморт за допомогою аплікації.
Аплікація — один з видів зображувальної техніки. Вона полягає в тому, що з певного матеріалу вирізують деталі майбутнього зображення, накладають їх на основу, прийняту за фон, і закріплюють. Аплікація як мистецтво виникла дуже давно.
В Україні аплікація з паперу була дуже популярна здав­на. Ці прості прикраси використовували для оздоблення оселі: їх наклеювали на стіни, сволок, комин печі. З паперу створювали картини з простим сюжетом, виконували орнаменти, зображали окремі предмети.
Залежно від того, що зображено на аплікації, вона поді ляється на предметну, декоративну і сюжетну. (Демонстрація зразків.) Найпростішою є предметна аплікація. На ній зображується якийсь один предмет: птах, звір, листок, квітка, фігура людини тощо. Аплікація з паперу не може
передати тонів і напівтонів, як це можливо при малюванніолівцями чи фарбами; тому всі зображення з паперу спро-
щ
ені, стилізовані.              
Розгляньте зразки аплікацій. Які її них належать до предметної аплікації? (Цибулина, грибок.)
На сюжетних аплікаціях зображують ілюстрації до казок, віршів, а також пейзажі — картини природи: луки, ліси, річки, моря, гори і навіть космос. .
Розгляньте зразки аплікацій, що залишилися. Які з них належать до сюжетних? {Лісовий та космічний пейзажі.)
Які аплікації залишились? {Листівка і закладка.)Що на них зображено? Для чого вони призначені?
Ці аплікації називають декоративними. На них зображують орнаменти, якими прикрашають вироби.
Послухайте вірш.
Художник
Малювати картини руками не можна,
Лише серцем, що б’є у душі,
В тій, де мешкає дивний художник,
Що натхнення черпає в собі.
І лиш духом всесильна людина
Розфарбує цей світ кольорами,
Щоб ожила від світла картина,
Наче небо мовчазне над нами…
Так поет описує стан душі художника. Художники пи­шуть картини, зображуючи на них портрети різних людей, лісові, морські, сільські та міські пейзажі, а також натюр­морти.
Натюрморт — це жанр образотворчого мистецтва, пов’язаний із зображенням предметів побуту, овочів, фруктівгрибів тощо. (Демонстрування ілюстрацій.) Натюрморт можна не лише малювати, а й створювати аплікацієюз паперу та інших матеріалів. Але при створенні натюрмортів необхідно дотримуватися певних правил: добирати предмети різної форми, намагатися розмістити їх так, щоб вони частково перекривали один одного. Це надасть аплі кації більшої природності.
Розгляньте натюрморти. Який з них намалював художник, а який створений за допомогою аплікації?
Сьогодні, діти, ми створимо натюрморт з овочів та фруктів. Але спочатку давайте відгадаємо загадки і дізнаємося, чи гарно ви знаєте назви фруктів і овочів.
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква.)
Шапку має — не знімає.
У землі — аж до колін.
Хто натрапить, той вітає,
Віддає йому уклін. (Гриб.)
Я — кругленький хлопчик,
Як у мишки хвостик,
Червоненький я на вроду.
Піду в борщик із городу. (Буряк.)
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. (Груша.)
Я — кругленька, ще й жовтенька,
З хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають. (Ріпка.)
Хто голівоньку свою
Влітку покриває
І по двадцять хустин
На голівці має? (Капуста.)
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки.
Заліза в нім багато.
Рум’яне і хрустке.
Ану скажіть, малята,
То що воно таке?  (Яблуко.)
Некрасива, шишкувата,
Як прийде на стіл вона,
Скажуть весело хлоп’ята:
Ну й розсипчаста, смачна! (Картопля.)
Стоять коні на припоні,
Не п’ють, не їдять,
А всі гладкі стоять. (Гарбуз.)
Довгий, зелений,    
Добрий солений,
Добрий і сирий.
Хто він такий?  (Огірок.)
4.     АНАЛІЗ ЗРАЗКА ВИРОБУ
Що зображено на натюрморті?
Яким способом виконане зображення?
Яку форму має основа аплікації?
Яким способом закріплені на основі деталі аплікації?
Який фон аплікації?
(Учні дають відповіді на поставлені запитання, учитель узагальнює їх і доповнює.)
На аплікації зображена група овочів та фруктів, що створюють натюрморт. Зображення натюрморту вико­нане аплікаційним способом. Деталі закріплені на основі за допомогою клею. Основа аплікації — це аркуш альбом­ного паперу прямокутної форми. Фон аплікації складається з двох частин: верх — кольоровий папір світло-блакитного кольору, а низ — світло-коричневого. Можна використати й інші кольори світлих тонів.
Перед вами на партах лежать шаблони, які ми ви­готовляли на одному з попередніх уроків. Відберіть з них зображення фруктів і овочів. А тепер з усіх фруктів і ово­чів залиште тільки ті, які використаєте у своїй аплікації.
5.     ІНСТРУКТАЖ
Послідовність виготовлення аплікації натюрморту.
1.  Зробіть ескіз майбутньої аплікації.
2.  Підготуйте основу аплікації і наклейте на неї фон.
3.  Підберіть шаблони овочів і фруктів, які ви будете зо­бражати на аплікації.
4.  Підберіть відповідний кольоровий папір.
5.  Кожний із шаблонів накладіть на зворотний бік па­перу і обведіть олівцем.
6.  Виріжте деталі аплікації
7.      Розмістіть деталі на фоні аплікації, намітьте їх по­ложення.
8.  Намажте зворотний бік деталей клеєм і наклейте на визначені місця.
9.  Аплікація готова.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Учні виконують аплікацію. Готують основу аплікації, підбирають шаблони, розмічають дета­лі, розміщують їх на основі і наклеюють. Учитель слідкує за дотриманням правил безпечної праці, організаціє робо­чого місця та правил культури праці, звертає увагу на тех­нологічні карти.
6.     ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ
Учитель перевіряє роботи учнів, звертає їхню увагу на точність виготовлення деталей, акуратність, компози­ційне вирішення зображення натюрморту.
7.     ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ

Немає коментарів:

Дописати коментар